אושר: תומכי טרור יפצו נפגעי פעולות איבה

איתי גדסי No Comments on אושר: תומכי טרור יפצו נפגעי פעולות איבה

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור בפיצויים שאינם תלויים בנזק לקורבנות טרור ומשפחותיהם

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה ראשונה, את הצעת החוק של יו"ר סיעת יהדות התורה חבר הכנסת יצחק פינדרוס שתאפשר לנפגעי טרור לתבוע פיצויים הולמים מכל מי שממן ותומך במחבלים. הצעת החוק הוגשה אחרי פיגוע הדריסה בצומת רמות, בו נרצחו האחים פאלי הי"ד והאברך שלמה לדרמן הי"ד. בהצעה תמכו 26 חברי כנסת, אל מול 6 מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.

מוצע לאפשר לנפגעי טרור ומשפחותיהם להגיש תביעות נזיקין נגד הנותנים שכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור ולקבל פיצויים לדוגמה (פיצויים שאינם תלויים בנזק). במסגרת זאת, מוצע שפיצויים אלו לא יהיו ניתנים לניכוי מכל סכום המשולם לנפגעי מעשה הטרור מטעם המדינה. עוד מוצע כי נפגעי הטרור יוכלו לממש את פסק הדין מכל נכס של המעורבים במימון טרור, לרבות מהכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור המועברים אליה מממשלת ישראל, התשע"ח-2018.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום קורבנות מעשי טרור ובני משפחותיהם זכאים לתשלומים המגיעים להם מהמדינה מהמוסד לביטוח לאומי. כמו כן, הם רשאים להגיש תביעות נזיקין ולתבוע פיצויים המגיעים להם עקב אותו מעשה טרור. עם זאת, בשלב גביית הכספים הם אינם רשאים לגבות הן את התשלומים האמורים מהמוסד לביטוח לאומי והן את הפיצויים הנזיקיים שזכו בהם.

"הצעת החוק נועדה להסדיר את סוגיית קביעתם של פיצויים לדוגמה לקורבנות הטרור גם בתביעות נזיקין נגד מי שאחריותם נובעת מאשרור מעשי טרור, ובכלל זה הרשות הפלסטינית, המשלמת משכורות חודשיות למחבלים כתגמול בעד ביצוע מעשים אלו".



0 תגובות